שורה ארוכה של רפורמות: תכנית "הציונות הדתית" למערכת המשפט

    איתי גדסי וישראל רובין No Comments on שורה ארוכה של רפורמות: תכנית "הציונות הדתית" למערכת המשפט

    בין היתר: 'בניה מחדש' של הפרקליטות וביזור הכח בין גופים שונים, פיצול תפקיד היועמ"ש ל-3, הקמת גוף ביקורת וחקירה לגופי החקירה והתביעה, שינוי שיטת בחירת השופטים, פסקת התגברות, מחיקת סעיף הפרת אמונים ועוד

    צילום: יוסי זליגר
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חה"כ בצלאל סמוטריץ' וחבר הוועדה למינוי שופטים חה"כ שמחה רוטמן הציגו היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בכפר המכביה, את תכנית המפלגה לרפורמה מקיפה במערכת המשפט תחת השם "חוק וצדק".

    סמוטריץ' אמר במסיבת העיתונאים: "אני אומר מידיעה, בני גנץ רוצה להצטרף לממשלה הבאה עם נתניהו".

    צילום: יוסי זליגר

    עיקרי התכנית המשפטית: רפורמה מקיפה ובנייה מחדש של הפרקליטות, ביזור כוחה בין גופים שונים ושינוי שיטת המינויים למרכזים חיצוניים ופתיחת השורות. בנוסף, הקמת גוף ביקורת וחקירה עצמאי על גופי החקירה והתביעה.

    פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לשלושה תפקידים: יועץ משפטי שימונה ע"י הממשלה בדרך של משרת אמון, תובע כללי שיהיה מופקד על גופי התביעה והשלישי מייצג המדינה בערכאות.

    ברשות השופטת: שינוי שיטת בחירת השופטים, ביטול שיטת הסניוריטי במינוי נשיא בית המשפט העליון – במסגרתה מגיש את מועמדותו רק בעל הוותק הרב ביותר וקביעת הרכבים לדיונים בעליון ללא התערבות אנושית.

    צילום: יוסי זליגר

    יוסי זליגר

    כמו כן, הסדרת נושא הביקורת החוקתית ופסקת התגברות ברוב רגיל, החזרת המגבלות על 'זכות העמידה', ביטול עילת הסבירות כעילה לביקורת על החלטות נבחרי ציבור.

    בנוסף, ביטול ועדות המינויים והחזרת הסמכות לממשלה, מחקירת עבירת הפרת האמונים, החזרת מנגנון החסינות של הח"כים למה שהיה עד 2006, קידום חוק צרפתי, והפיכת לשכת עורכי הדין לוולונטרית.

    ביחס לביטול עבירת הפרת האמונים הבהיר סמוטריץ' כי זה לא יחול על משפט נתניהו, מתוך מטרה לקיים דיון רציני על הרפורמה ולא פרסונלי.



    0 תגובות